
- Hvordan foretrekker dere å få betalt?
- Betaling skjer vanligvis etter at arbeidet er dokumentert utført (vi tar bilder og evt. video som viser at alt fungerer). Betaling skjer med Vipps eller kontant. Vi tilbyr kun faktura til bedriftskunder.
- Hvor lang tid brukere dere på å reparere min dings?
- Så sant vi har alle deler tilgjengelig og det er en åpenbar feil, så sender vi i retur etter en virkedag. I tilfeller vi må studere mer nøye eller teste for mer omfattende feil, eller bestille deler, tar det noe lenger tid.
- Hvor mye koster det å feilsøke?
- Ingenting. Selv om vi bruker både tid og komponenter i forsøk på å finne feilen, betaler du kun dersom vi klarer å reparere og alt fungerer
- Kan dere fikse andre ting enn det som står på siden?
- Ja, i prinsippet fikser vi det aller meste. Men vi holder ikke lager på alle mulige reservekomponenter, så vi må gjerne bestille. Dette kan være alt i fra gamle GameBoy'er, datamaskiner, bytte batteri på laptoper, bytte ladeporter på nettbrett og mobiler og alt mulig annet. I alle tilfeller hvor vi må bestille reservedeler, uten å ha enheten her hos oss, vil vi be om et depositum for dette.
- Er det garanti på jobben?
- Ja, i den grad det er mulig. Bytter vi en HDMI-port og den viser seg å få feil etter kort tids bruk, så har ikke vi gjort jobben vår. Chipper og alt mulig av komponenter har samme levetid som originaler. Men, ja du skal kunne forvente at ting holder like bra somoriginal komponent (eller bedre). Vi er i alle fall ikke vanskelig i forhold til å fikse ting på nytt, og er det åpenbart vår feil, så betaler vi selvsagt også portoer eller refunderer hele summen. Ser vi tydelig skade som du selv har påført, kan vi ikke gjøre det gratis.
- Bytter dere skjerm til mobiler?
- Nei, dette er jobb vi ikke ønsker å utføre, med mindre det er spesielle greier.
- Maskinen min høres ut som et jetfly som skal lette, kan dere fikse dette?
- Ja, det kan vi. Lyden skyldes først og fremst støv og gammel kjølepasta. Alle typer maskiner, fra laptoper til spillkonsoller. Jobben utføres svært nøye og maskinen ser ut som ny innvendig.
- Kan jeg gjøre dette selv?
- Til det pleier vi å si, at siden du faktisk spør om dette, så er det tvilsomt at det vil gå bra. En enste flekskabel tatt av feil, eller en skrue som faller på et hovedkort før all strøm er ute, kan og vil føre til skader du neppe ønsker. Skruer blir satt feil i, og deksel knekker. Man glemmer hvilken vei ting skal og det blir plutselig en del mer kostbart enn å bare få jobben utført ordentlig første gang. Å tro at det er en enkel affære å skifte HDMI eller USB-C port, er fort gjort etter å ha sett litt på Youtube. Du vil raskt merke at ting absolutt ikke er like enkelt i virkeligheten og at ting er mye mindre i virkeligheten.
- Kan jeg sende kun inn hovedkortet (bytte av en port)?
- Ja, det kan du, Men vi vil da ha begrenset testmulighet. Vi kan kun verifisere at pinner sitter der de skal.
- Kan dere fikse mens jeg venter?
- Kommer litt an på type jobb. Vi har ingen venteværelse, og det er kun mulig ved rutinejobber som tar kort tid. Det kan dreie seg om rens og bytte av HDMI til PS5,/4 og ladeporter til Nintendo Switch.
- Hva om dere ødelegger dingsen min?
- Mye av det vi får er ofte svært verdifullt og vi behandler det deretter. Vi har til dags dato aldri påført skader på utstyr, og i den grad noe slikt skulle skje, er vi absolutt villig til å erstatte det 100%.