Når du skal sende inn for reparasjon...

Kontakt oss først

Beskriv problemet i chatten på facebook eller ved å fylle ut kontaktskjema her på siden. Vi tar kontakt med deg om hva vi tenker er beste løsning, samt pris og andre eventualiteter. Messengerchatten er veldig grei til dette, da det går mye raskere enn å sende epost frem og tilbake.

Adressen vår er:
ChipFix Noreg
Hjelmevegen 1
5334 HELLESØY
TLF: 93635849

Pakking

PRESISERING: Store maskiner som PS5 og XBox MÅ pakkes slik at de ikke ligger å slenger rundt i esken! Det holder ikke å slenge på de bobleplast eller annet, hvis de ligger løst i esken! Det er tunge komponenter i f.eks strømforsyning som IKKE liker slag og støt under transport. Bruk også eske eller case hvis du absolutt vil sende med joycons med Switchen din.

Du må pakke objektet godt inn. og merke det med navnet du bruker i dine henvendelser til oss – legg ved en notis med epost, adresse og telefonnummer så er vi helt sikker. Du trenger ikke noe referansenummer.  
Under finner du litt tips og råd for de vanligste konsollene vi mottar, men mye av det samme gjelder ved innsending av andre dingser.
Det vil alltid være billigst å bestille porto online på posten.no eller helthjem.no.
Porto for større spillkonsoller er 129,- med Norgespakken, og for mindre konsoller, mobiler og kontrollere er det 70,- med Norgespakken.
Det er fint om du selv følger med på sporing, og gir oss en melding med hentekode når den er klar for henting. 
Posten tillater hele 2 uker fra den kommer frem, til den returneres. 

Sende Nintendo Switch

For Nintendo Switch holder det stort sett å sende den som et brev med litt bobleplast rundt i en konvolutt. Vil man ha sporingsmulighet til en lav pris er Norgespakken til 73,- å anbefale. Har du problemer med docking så send også med docking-stasjonen. Generelt trenger du ikke å sende med kabler, lader, joycons eller dockingstasjon. Ta gjerne bort joycons, spill- og minnekort. 3

Sende PS5, PS4 / Xbox

Pakk den godt inn i noe mykt og sørg for at maskinen ikke beveger seg i esken du bruker. Til dette kan du gjerne bruke sammenkrøllet avispapir, håndkle, ullgenser eller annet fyll. Vi bruker samme innpakning som den du bruker til å sende med. I den grad du ønsker å bruke teip, så teip kun ytterse lag.
Du trenger IKKE å sende med kabler eller kontrollere. - kun selve maskinen. Sendes med Norgespakken til 135,- kroner. Har du eldre maskiner (Xbox 360, PS2 etc. så må du sende med strømkabel, videokabel, kontroller og det som ellers må til for å få bilde og styre den.

LaptopCreated with Sketch.

Sende in Bærbar PC

Denne pakkes i eske med bobleplast eller annen støtdemping. Legg ved laderen som følger med.

Vi reparerer og sender tilbake

Vi begynner reparasjonen så snart vi har mulighet. Har vi måttet bestille noen deler, vil du ha fått beskjed om dette på forhånd hvis det er mulig. Ofte hender det at feilen er ukjent før vi får den, så da diagnostiserer vi og dokumenterer ovenfor kunde hva som er galt. Vi gir en pris og venter på tilbakemelding fra kunden om det er greit å fortsette. Så snart alt fungerer, tester vi og sender et bilde av fungerende konsoll til kunden. Noen ganger skjer det via bilder og andre ganger via video. Du kan også selv foreslå en måte du vil ha testet den på. Og for all del, det er ingen skam å snu. Om vi så bruker en dag på å diagnostisere et problem er det 100% ok å avslå tilbud om reparasjon. 

Betaling

De aller fleste betaler med Vipps. Så snart betaling er gjennomført sender vi objektet i retur, i samme pakning det ble sendt til oss med.
Skulle man av ulike grunner ikke ønske å gå videre med reparasjon, ser vi helst at porto for retur blir innbetalt innen 14 dager, da vi ikke har plass til å lagre dette på ubestemt tid, men vi er absolutt fleksibel med kundene våre. 

Reklamasjon

Vi er her for å hjelpe deg. I den grad feil skulle oppstå på den jobben vi har utført vil vi selvsagt ordne opp. I slike tilfeller betaler vi portoen. 
Det har hendt at vi har glemt å sette i en flatkabel, eller eller lukket en lås, men vi prøver alltid å forbedre oss. 

Om vi ødelegger noe

Din enhet er i trygge hender og vi har så langt ikke hatt betydelige uhell med kunders maskiner. Vi tester de før vi setter i gang og går nøye til verks i det vi utfører. I den grad vi skulle påføre dingsen din skade, vil vi i alle tilfeller erstatte det 100%
 

Vær ærlig med oss…

Har du tydd til YouTube eller iFixIt og prøvd å fikse noe selv, så gjør oss oppmerksom på det. Vi vil med enkelhet se at ting ikke er som det skal. Vi kan i slike tilfeller avslå å forsøke å fikse maskinen fordi skader du kan ha gjort er vanskelig å identifisere. I mange tilfeller er det gjort skader som ikke lønner seg å fikse. Så vet du hvordan skadestedet ser ut etter deg, kan det være til stor hjelp å sende oss et bilde av det for en kjapp vurdering før du kaster bort penger på porto tur-retur. Vi vil gi beskjed dersom vi ikke ønsker å feilsøke maskinen fordi vi ser at det er blitt gjort ulike ting. Da er det mulig å bli enig om en «repair-attempt fee» som ligger på 500 kroner. Da vil vi gjøre det vi kan for å få maskinen til å fungere. Da sikrer vi oss litt for tiden vi bruker på å forsøke, men dessverre ikke kan fikse den. 
Dette gjelder spesielt i tilfeller hvor porter er forsøkt byttet og du har påført skade på kretskortet. 

Hvis vi ikke hører fra deg

Det hender at folk av uvisse grunner bare slutter å svare oss. Vi har ikke uendelig lagringsplass, men vi har full forståelse for om du ønsker å vente med betaling til lønning kommer osv. Hvis vi derimot ikke hører noe på 6 uker, forbeholder vi oss retten til å overta hardwaren og enten selge, kaste eller bruke deler etter vårt forgodtbefinnende. Så lenge vi har kontakt og hører fra deg, så skjer selvsagt ikke dette.